bila aku benar merindu



kalau rindu 
kita pejamkan mata
kerana ada pujangga kata
rindu itu bisa meresap kalau mata jadi buta
celik kita tiada guna.

kalau rindu
pasang angan dari bintang 
kita kait bisik doa pada sabitnya bulan
kelak dia ada rasa dalam hati
pasang pada pucuk matahari
sirna terang itu bisa lengkap rindu kita.

tanpa kamu 
hati aku berlari dari aku
bisa kau dengar?
bila tangis aku sendiri di malam hari
aku ingin kamu
benar aku ingin kamu
sangat inginkan kamu.

kita cuma manusia yang ada cinta
bentuk hati kita samanya tiada
tapi itu cantuman yang sempurna
paling berkuasa 
cinta itu bila kita miliki bersama
bisik pada aku
hidup itu indah 
jika kita berdua bersama.

angan aku bukan mampu kemana
di takuk terdalam kubur bukan di lembah dunia
segala apa yang aku punya
ingin aku tikam dalam lautan rasa aku
bisik lagi pada aku 
benar aku inginkan kamu.
cuma kamu.

aku punya rasa yang tiada
impian anganan berkurun aku padam jua
bila cahaya redha bersinar dalam hati
menyembah Tuhan semesta alam
buat aku tersedar dari kantuk yang panjang
aku cintai miliknya orang
orang yang aku tiada sanggup lepaskan
bernanah mata aku tangis 
simpan rasa punah keseorangan
kalau nanti aku pujuk jua hati ini
kalau rindu 
aku ingat kata dari kamu
setiap detik saat bersama kamu
kerana itu kekuatan aku
untuk aku
bila tiada kamu
bila aku merasa rindu. 

bila aku benar merindu. 

Popular Posts