engkaulah

kau memang lelaki yang harus lama mati.
berapa kali 
berapa kali 
aku dibiar kau merasa azab sendiri.
terkutuklah kau.
kejamlah kau.
sampai hati
sampai hati

bagaimana hendak aku wayangkan pada semua
kau cerita pada aku 
bagaimana hendak aku cerita sebiji sebiji pada orang
yang aku jatuh sendiri 
pada langit kelam
yang kau langsung tiada untuk memimpin tangan aku
kau biarkan 
kau biarkan aku jatuh
terkapai-kapai seorang-seorang
kau memang lelaki yang harus lama mati.

hey bodohnya aku 
tapi bodoh lagi kau 
kerana telah menelanjangkan suatu sampah 
yang memang sampah
kerana kau setaraf semua sampah-sarap itu.
ya, cuma kau.
minta-minta kau sedar
yang tak pendeknya hidup 
selagi aku tak bagi lagi pada kau
kemaafan. 

maaf, ya aku kejam
kejam kerana aku langsung tidak diberi peluang
untuk bernafas. 

kau memang patut lama mati. 
engkaulah si durjana itu.

Popular Posts