gundah

masih lagi aku terkeliru 
tentang bagaimana menangis dalam ketawa
rungkai kembali rasa sakit itu
sekalipun aku merasa begitu perit
menikam sedalam kalbu 
pasti tiada akan lagi kau ambil tahu
sungguh sulit untuk aku teruskan..

mungkin masih lagi terasa hangat dakapan peluk darimu
namun tiada izin lagi untuk kau bersemadi
cuba ciptakan aku suatu penantian 
semoga membawa setiap khabar rindu 
rindu aku pada kamu

sembunyikanlah rasa yang bermaharajalela ini
agar semua lenyap bersama angin yang datang
sekadar mendinginkan
menenangkan
namun tiada terasa hilang gundah ini
Tuhan juga yang menentukannya.. 

sedalam mana dulu kesudahan yang kita ciptakan?
tak akan tertanding dengan selautan rasa yang tak pernah terpuaskan
cerita pada aku
ini semua anganan
biar aku bangkit bersama harapan dia yang baru

andai pasti kau tahu
tak akan kau tinggalkan aku
bergelut sendu kerna masa lalu..

tiada pernah aku lupakan. 
berkalam rasa tak pernah terhapuskan. 
engkau sudah terlalu jauh kehadapan.. 

Popular Posts